مارینا  جونمارینا جون، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 2 روز سن داره

زندگي قشنگ ما

مارینا ..............صاحب هر چیزه پسندیده

1392/6/16 14:30
6,894 بازدید
اشتراک گذاری

     

                                       





عزیزم . ....قلب
امروز می خوام از اسم قشنگت برات بگم. راستش تا به حال تو وبلاگت اسمت رو نگفتم بود ساکت. خیلی از بازدید کننده ها اسمت رو ازم می پرسن.سوال

وقتی شما تو دل مامان بودی من خیلی دنبال اسم بودممتفکر .قرار بود من چند تا اسم گلچین کنم و با بابایی انتخاب کنیملبخند.
من اندیا و لیانا و مارینا رو دوست داشتم قلب. و بابایی هلن چشمک. البته من هم از هلن خوشم می یومد. خلاصه بعد از کلی نظر سنجی تصمیمون مارینا شدماچ . این رو هم بگم که شبه به دنیا امدن شما باز رفتیم یه کتاب اسم گرفتیم یولو باز هم تلاشمون رو کردیم که بعد پشیمون نشیم.
به هرحال شما که به دنیا اومدی تصمیمون قطعی شد که اسمت رو مارینا بذاریم.
لبخند
علتش هم زیاد بود
- معنی زیبایی به فارسی داره ( هرچند همه فکر می کنن فارسی نیست)
-به اکثر زبانهای دنیا هم معانی بسیار زیبایی داره

- تلفظش سخت نیست
- یه اسم  بین المللیه
- بیشترین رای رو در نظر سجی ها اورد
و خیلی دلایل دیگه


گلم برات معنی اسمت رو می نویسم و امیدوارم همیشه نامدار باشی .......عشقم
 
مارینا (بین المللی)ترجمه از viki name

منشاء و تاریخ

اکثر منابع بر این باورند که نام مارینا  از marinus لاتین و به معنای "از دریا" گرفته شده.  با این حال، آن را نیز مشتق  از نام قبیله روم Marinus، که به معنی "خدای مریخ است نیز می دانند



محبوبیت

نام مارینا همواره در نمودار نام 1000 دختر محبوب ترین از سال 1934 به نظر می رسد، . بالاترین محبوبیت آن در سال 1994 بود، زمانی کهدر شماره 219 قرار گرفت. در سال 2006، مارینا رتبه  406 را داشت. افزایش محبوبیت در 1930s است به احتمال زیاد با توجه به ازدواج شاهزاده مارینا یونان و دانمارک با شاهزاده جورج، دوک کنت در سال 1934 است.

مارینا در کشورهای دیگر، از جمله کاتالونیا، جایی که در سال 1999 رتبه 10داشت ، فرانسه، که در آن 77 رتبه  در سال 1998 داشت، و کانادا، جایی که  در سال 1999 رتبه 150 داشت نیز محبوب است. مارینا در روسیه  نیز محبوب است به طور خاص .

مارینا ممکن است به عنوان نام خانوادگی استفاده می شود. رتبه 26832 را در لیست بسیاری از نام خانوادگی رایج در ایالات متحده داراست. بالاترین غلظت از مردم با این نام خانوادگی در کالیفرنیا، فلوریدا، نیویورک و تگزاس است.




افراد مشهور با این اسم



مارینا (ایرانی )
آشور : صاحب هر چیزه پسندیده
مارینا :    (اَعلام) نام دختر ارته‌باذ [پادشاه ماد] به قول پلوتارک که با غیر ایرانیان (اومن یونانی) ازدواج کرد. نام این دختر به قول آریان «آرتونیس» می‌باشد.[ماریا نوعی گشتار آوا شناختی از مریم در زبان های اسپانیایی و آسیایی است].

لاتین : دریایی.
ارمنی : چشمه
زاپنی : کسی که هیچ نیروی منفی نداره
بقیه زبانها رو هم برات می نویسم ........




     





پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

الي
16 مرداد 92 8:59
واقعاً اسم زيبائيه من خيلي خوشم مياد و خيلي هم با معني هستش
من از دوستاي ني ني سايتي هستما

ممنون عزیزم شما لطف داری
مامان تنها
24 مرداد 92 11:38
الهی نامدار باشه مارینا جووووون
دختر نازی همیشه زنده باشی



ممنون عزیزم. وبلاگت رو خوندم . من و مارینا دعا می کنیم به زودی یه نی نی تپل بیاد تو دلت

فهيمه
7 آبان 92 23:32
سلام مامان عزيز.اسم زيباييه.خوشحال ميشم به وب منم سر بزنين.
مارینا
15 مهر 93 23:23
سلام من مامان نیستم اما هم اسم دخترتونم ولی با چندین سال فاصله سنی.چون 23 سالمه.انشاالله که نامدار باشن.مارینا به معنی پری دریایی هم استفاده میشه/ سلام مارینا جون....خوشحالم که به وبلاگ دخترم سر میزنی و ممنون از نکته ای که عنوان کردی ... بازم به ما سر بزن خوشحال میشم بیشتر بشناسمت
مامان زری
21 آذر 93 8:20
سلام به طور اتفاقی به وبتون سرزدم اما خیلی خیلی مایل به ادامه دوستی باهاتون هستم خوشحال میشم از آشنایی بیشتر باهاتون اگه دوست داشتید به وب فرشته های منم سر بزنید و خبرم کنید که لینکتون کنم ممممنون دوستتون دارم
آنیتا
16 آبان 95 14:09
ممنون از اطلاعات فوق دقیقتون .منم دنبال اسم دخترم با توضیحات جامع شما از این اسم بیشتر خوشم اومو.ممنوووووووون
معنی اسم
24 بهمن 96 11:56
خیلی معنی قشنگی داره
roya
26 آذر 97 19:26
منم دوست دارم اسم دخترمو بذارم مارینا اما هنوز مطمیین نیستم